hey, sorry i missed keeping my blog runnig, again.

i started interviewing & working since my last blog.

aslo, started dating and falling in love again, to the same guy.

it has been a dreadful past and i could not bear to look back to those times. i just felt it was like a miracle, everything started to turn good and bright, from june, 2016. 

As i prepared to recover from my wounded heart and weary body, to become optimistic and healthy, the world gave me a chance to come alive. 

Now, i believe everything in the book "secret", "believing is seeing", you know what i mean.

 

然後呢,也該更新現在的狀態了。

我在一間大公司開始工作了一年半載了哈哈哈哈,一轉眼時間就是過得這麼快。

沒有想過我在工作上是一個埋頭到無法接收外界訊息的狀態,封閉又緊繃,同一種感覺再度出現,因此我又開始陷入無限負循環思考。

不過,這份工作,有更罩的小主管,RD頭上也都有不靠親戚關係維繫的主管們,PM在管理RD上單純了些。

也可能是公司規模大了點,大家與人交際比較『正常』,除了會乖乖做事以外,熟悉了後也會偶爾寒暄閒聊家庭或工作關係,一整個恢復『正常』工作場合該有的人際相處,我很珍惜。

而更難能可貴的,是我們同事每天都一起吃飯,少則五六人,多則快十數人一長桌。

有時候覺得,雖然工作得不愉快、薪水也不頂高,但是有一群同事像家人一樣,陪我笑、看我故作堅強時給我拍背(?),講話語氣充滿對自己人的關懷,這種工作是否也夠了呢?

 

工作佔我現在生活約90%以上,下班或週末其實我沒什麼力氣去想喜歡做什麼,夢想十年後在哪裡做什麼工作。

Yes, it is also an excuse.

 

好喔,再度開張網誌、恢復寫作,認真生活。

最近辦了netflix, MOD, 也看了些日劇美劇痾痾(老了沒朋友了,好愛當阿宅),

可以來推推各種劇&電影了 <3

arrow
arrow
    全站熱搜

    Alicia 艾莉莎 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()